RSS

Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Το δώρο της Παπλωματούς

....ένα από τα πιο αγαπημένα μου παραμύθια! Δεν χορταίνω να το διαβάζω και το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους γονείς και νηπιαγωγούς. Άλλωστε όχι άδικα έχει κατακτήσει τόσα βραβεία: Βραβείο PW Off-the-Cuff (Cuffie): Καλύτερο Εικονογραφημένο Βιβλίο της Χρονιάς. o ALA Notable Social Studies Trade Book for Young People. o Silver Honor για Βιβλίο Επιλογής Γονιών. o Book Sense για Παιδικό Βιβλίο της Χρονιάς. o Βραβείο Ανεξάρτητων Εκδοτών Midwest, Καλύτερο Παιδικό Βιβλίο.

   

Λίγα λόγια...

Μια φορά και έναν καιρό σ'ένα σπίτι στα ψηλά βουνά ζούσε μια Παπλωματού, ράβοντας όλη μέρα τα παπλώματά της. Κάποιοι έλεγαν ότι τα έραβε με υφάσματα που είχαν τα πιο όμορφα χρώματα, δώρο των νεράιδων, ενώ άλλοι πως τα δάχτυλά της ήταν μαγικά.

Πολλοί ήθελαν να αγοράσουν ένα από τα παπλώματά της, όμως αυτή τους απαντούσε ευγενικά: «Χαρίζω τα παπλώματά μου μόνο στους φτωχούς! Δεν είναι για τους πλούσιους και ούτε τα πουλάω!» Και πράγματι αυτό ακριβώς έκανε... Τα κρύα βράδια του χειμώνα κατέβαινε στα καλντερίμια της πόλης και σκέπαζε με τα πάπλωματά της, που έραβε ολημερίς και ολονυχτίς, φτωχούς ανθρώπους που ζούσαν στο δρόμο...

Κάπου εκεί κοντά, ζούσε ένας πλούσιος βασιλιάς που αυτό που επιθυμούσε όσο τίποτα ήταν να του κάνουν συνεχώς δώρα. Τόσα πολλά ήταν τα δώρα που έπαιρνε καθημερινά μέχρι που είχε μαζέψει στο παλάτι του ότι πιο όμορφο και πολύτιμο υπήρχε σε όλο τον κόσμο! Αλλά παρ'όλο που τίποτα δεν του έλλειπε, δεν ήταν ευτυχισμένος  και αναζητούσε να αποκτήσει αυτό το κάτι που θα τον έκανε να νιώσει αυτό το συναίσθημα. Γιαυτό και όταν έμαθε για τα παπλώματα της Παπλωματούς απαίτησε αμέσως από αυτή να του χαρίσει ένα. Η Παπλωματού όμως του είπε: «Θα φτιάξω το πάπλωμα που θες μόνο όταν χαρίσεις όλα τα πράγματά σου».

Ο Βασιλιάς όμως το αρνήθηκε χωρίς δεύτερη κουβέντα και διέταξε να την φυλακίσουν σε μια σπηλιά όπου ζούσε μια μεγάλη αρκούδα. Μετάνιωσε όμως για την πράξη του, επέστρεψε στην σπηλιά να την ελευθερώσει. Τότε ήταν που είδε την παπλωματού ελεύθερη, να έχει πιάσει φιλία με την αρκούδα φτιάχνοντάς της ένα μαξιλάρι από το σάλι της.

Ο Βασιλιάς ζήτησε για δεύτερη φορά από την Παπλωματού να του φτιάξει ένα πάπλωμα. Η απάντηση που πήρε όμως ήταν πάλι η ίδια. Θυμωμένος διέταξε αυτή την φορά να την αφήσουν σε ένα τόσο δα μικρό νησάκι στην μέση μιας λίμνης που μετά βίας χωρούσαν τα δυο της πόδια. Όταν όμως μετανιωμένος για άλλη μια φορά επέστρεψε να την ελευθερώσει, την βρήκε στην όχθη μαζί με τα σπουργίτια. Είχε πετάξει μέχρι εκεί με την βοήθειά τους όταν έραψε στο καθένα από αυτά ένα μικρό παλτουδάκι. 

Για τρίτη φορά ο βασιλιάς ζήτησε από την Παπλωματού ένα πάπλωμα. Η απάντηση της όμως ήταν πάλι η ίδια. Αποφάσισε όμως τελικά να συμφωνήσει με αυτή και να χαρίσει τα υπάρχοντά του.

Ξεκίνησε κάνοντας το πρώτο του δώρο. Έπειτα το δεύτερο και μετά το τρίτο. Τότε ήταν που άρχιζε να σχηματίζεται κάτι σαν χαμόγελο στα χείλη του. Έτσι συνέχισε να χαρίζει τα υπάρχοντά του- μέχρι και μακρινά ταξίδια έκανε- όταν κατάλαβε ότι όσο πιο πολλά χάριζε τόσο μεγαλύτερη ήταν η χαρά που έπαιρνε από τους ανθρώπους που έδειχναν ευτυχισμένοι με τα δώρα του. 

Ο βασιλιάς είχε χαρίσει όλη του την περιουσία και είχε μείνει πάμφτωχος. Ήταν όμως ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος που είχε δει η παπλωματού και φυσικά τότε του δώρισε το ωραιότερο πάπλωμα που είχε φτιάξει ποτέ! Και εκείνος για να την ευχαριστήσει της έκανε δώρο τον θρόνο του για να κάθεται εκεί αναπαυτικά και να ράβει τα παπλώματά της. 

Από τότε ο βασιλιάς τριγυρνούσε στις πόλεις και έψαχνε να βρει τους πιο φτωχούς ανθρώπους για να δωρίσει τα παπλώματα της Παπλωματούς, και ήταν πάντα χαμογελαστός και γεμάτος χαρά και ευτυχία....

Όσοι ενδιαφέρεστε για το ψηφιακό παραμύθι μην διστάσετε να μου στείλετε e-mail.



΄Ώρα για παιχνίδι....
1. Φτιάχνουμε πάπλωμα...Μία δοκιμασμένη δραστηριότητα (στα πλαίσια πρακτικής) που άρεσε πολύ στα παιδιά ήταν η δημιουργία ''παπλώματος''. Τα παιδιά παίρνουν τον ρόλο της Παπλωματούς και αναλαμβάνουν τα ίδια την κατασκευή ενός πολύχρωμου παπλώματος. Τα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για το πάπλωμά μας είναι τα εξής:
  • ένα παλιό σεντόνι (διαλέγουμε εμείς το μέγεθος που μας βολεύει) ή ένα κουβερτάκι ή αν έχουμε χρόνο ελεύθερο ενώνουμε δυο σεντόνια και γεμίζουμε με αφρώδες υλικό.
  • παλιά χρωματιστά υφάσματα/τσόχες σε διάφορα χρώματα/κουμπιά/νήματα.
  • υγρές κόλλες, ψαλίδια
Την διαδικασία της κατασκευής μπορούμε να την εμπλουτίσουμε με διάφορα παιχνίδια:
  1. Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού: Κρύβουμε τα υλικά σε διάφορες γωνιές της τάξης και με αινίγματα στέλνουμε τα παιδιά στα κατάλληλα σημεία όπου αυτά βρίσκονται κρυμμένα πχ. τέσσερα πόδια έχει μα δεν περπατά, τετράγωνη επιφάνεια για να κάθεσαι αναπαυτικά. Τι είναι; -> η καρέκλα.  Μετά το άκουσμα του αινίγματος και αφού τα παιδιά βρουν την λύση θα ψάξουν κάτω από κάθε καρέκλα μέχρι να ανακαλύψουν κάποια από τα υλικά καθώς και το επόμενο στοιχείο-αίνιγμα που θα τα οδηγήσει στην επόμενη κρυψώνα μέχρι να βρεθούν όλα τα υλικά. Έπειτα τα αφήνουμε ελεύθερα να κόψουν τα διάφορα υφάσματα και να τα κολλήσουν μαζί με τα υπόλοιπα υλικά όπως αυτά θέλουν στο ''πάπλωμα'', διακοσμώντας το.
  2. Αναγνώριση σχημάτων και χρωμάτων: Έχουμε σχεδιάσει από πριν στο πάπλωμα διάφορα σχήματα τα οποία συνθέτουν μορφές και έχουμε κόψει για το κάθε σχήμα ένα υλικό που να ταιριάζει σε αυτό. Χωρίζουμε τα υλικά σε κατηγορίες ανάλογα με την ομοιότητα τους στο σχήμα (τετράγωνα, κύκλοι  πολύγωνα κλπ) και τα τοποθετούμε σε διαφανή σακουλάκια μιας χρήσης. Αν το περιεχόμενό τους και πάλι δεν είναι ευδιάκριτο δένουμε το κάθε σακουλάκι με κορδέλες και από αυτή κρεμάμε ένα καρτελάκι που να απεικονίζει το περιεχόμενο σχηματικά και χρωματικά. Για το κάθε σακουλάκι έχουμε δημιουργήσει και από ένα αίνιγμα που περιγράφει το σχήμα που βρίσκεται σε αυτό. Έτσι λοιπόν ένα ένα τα παιδιά ή σε μικρές ομάδες 2-3 ατόμων, ανάλογα με τον αριθμό των σχημάτων, καλούνται να ακούσουν το αίνιγμα, να βρουν το σχήμα που κρύβεται πίσω από αυτό και στην συνέχεια αφού το αναγνωρίσουν μέσα από τα σακουλάκια να το κολλήσουν στην κατάλληλη θέση στο πάπλωμα.
Μια δική μου απόπειρα στα πλαίσια πρακτικής

Έτσι λοιπόν έχει δημιουργηθεί ένα έργο τέχνης από τα χεράκια των παιδιών το οποίο μπορεί να διακοσμεί την αίθουσα ή ακόμη καλύτερα την γωνιά ''Λαϊκής Παράδοσης'' ή ''Υφαντικής Τέχνης'' κλπ που μπορούμε να δημιουργήσουμε με αφορμή αυτή την δραστηριότητα και να την εμπλουτίσουμε με επιπλέον αντίστοιχες δημιουργίες των παιδιών (βλ. επόμενες δραστηριότητες) 


2. Βάφουμε κλωστές. Έχετε άσπρο νήμα και θέλετε να φτιάξετε ένα μοβ, ροζ, πράσινο, μπλε υφαντό; Αν διαθέτετε χρώματα υφασμάτων ή αν όχι και θέλετε να εμπλακείτε σε αυτή την διαδικασία, μπορείτε να βρείτε στο εμπόριο. Φτιάξτε μόνοι σας το μείγμα και αφήστε τα παιδιά πολύ προσεκτικά να βουτήξουν σε αυτό κομμάτια νήματος. Τα αφήνουμε να στεγνώσουν και τα χρησιμοποιούμε στα έργα μας.


3. Μαθαίνουμε να κεντάμε. Είναι επίσης μία από τις δραστηριότητες που λίγοι γονείς οργανώνουν στα παιδιά τους και ακόμη λιγότεροι νηπιαγωγοί. Αυτός είναι και ο λόγος που όταν πραγματοποιηθεί   στο σπίτι ή στο νηπιαγωγείο κερδίζει αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών και τα κάνει να εμπλακούν δείχνοντας ιδιαίτερο ζήλο. Στο εμπόριο υπάρχουν καμβάδες για κέντημα τους οποίους μπορούμε να προμηθευτούμε με το μέτρο. Τους κόβουμε σε μικρά κομματάκια και σχεδιάσουμε πάνω τους ένα σχήμα. Μοιράζουμε από ένα στα παιδιά παρέχοντας τους επιπλέον χοντρές βελόνες (χωρίς μυτερή μύτη) με νήμα σε διάφορα χρώματα. Αν πάλι δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα για καμβά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε άλλο  ύφασμα που διαθέτουμε αφού φυσικά σχεδιάσουμε σε αυτό εύκολα σχέδια τα οποία τα παιδιά προτρέπονται να ακολουθήσουν κεντώντας.




4. Φτιάχνουμε υφαντά στον αργαλειό. Μια και ξεκινήσαμε με την παράδοση και τα κεντήματα δεν μπορούμε να παραλείψουμε τον αργαλειό από αυτή. Μια καλή δραστηριότητα είναι η κατασκευή αργαλειού. Με λίγη οργάνωση μπορεί να γίνει και από τα παιδιά αλλά καλό θα ήταν να έχουμε ετοιμάσει μόνοι μας τον αργαλειό και να αφήσουμε τα παιδιά να επικεντρωθούν στην ύφανση. Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι: χοντρό χαρτόνι (από χαρτόκουτο) και νήματα. Κόβουμε ένα κομμάτι χαρτονιού (το μέγεθος του εξαρτάται από το πόσα παιδιά θέλουμε να δουλέψουν πάνω σε αυτό) και χαρακώνουμε τις δυο παράλληλες πλευρές του όπως βλέπετε στην εικόνα: 




     
Έπειτα περνάμε το νήμα από τις χαρακιές με τον τρόπο που βλέπετε στην εικόνα 2 και 3.

εικόνα 2
εικόνα 3

Ο αργαλειός μας είναι έτοιμος. Μπορούμε να φτιάξουμε σε κάθε παιδί από ένα μικρό αργαλειό ή από ένα σε κάθε μικρή ομάδα παιδιών. Έπειτα τα αφήνουμε να δημιουργήσουν έχοντας στον νου τους το εξής: περνάμε την βελόνα ''μία φορά πάνω μία κάτω'' από το κάθε νήμα και σπρώχνοντας κάθε φορά τις σειρές νήματος πάνω στις προηγούμενες (εικόνα 4). Όταν τελειώσει το πλέξιμο ξεπιάνουμε το νήμα από το χαρτόνι (εικόνα 3) και το πλεχτό μας είναι έτοιμο! (εικόνα 5).

εικόνα 4
εικόνα 5




5. Στον ιστό της αράχνης. Η ενασχόληση με τα νήματα είναι μια καλή ευκαιρία για να παίξουμε το εξής κινητικό παιχνίδι: Δίνουμε στα παιδιά από ένα κουβαράκι νήμα και τα αφήνουμε ελεύθερα να τρέχουν στην τάξη στο ρυθμό της μουσικής ανάμεσα από έπιπλα. Θα δούμε ότι έχει δημιουργηθεί ένας ιστός. Έπειτα τα καλούμε να προσπαθήσουν να διασχίσουν τον ιστό χωρίς να πλεχτούν σε αυτόν. Κάπως έτσι δηλαδή:

could be used for Spiderman party




6. Νιώθουμε την χαρά του να χαρίζουμε. Τέλος είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά την αξία και την σημασία το να χαρίζουμε και να προσφέρουμε από το υστέρημά μας σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Έτσι λοιπόν αφού μιλήσουμε με την μητρόπολη της πόλης μας ή με άλλες οργανώσεις που αναλαμβάνουν φιλανθρωπικές δράσεις, καλούμε τα παιδιά να φέρουν στην τάξη ρούχα/παιχνίδια/τρόφιμα για να τα χαρίσουμε σε παιδιά που τα έχουν ανάγκη.



29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΟ ΕΜΑΙl
xaroula1@sch.gr

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΟΥ! ΛΕΓΟΜΑΙ ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΔΑΣΚΑΛΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΨΑΧΝΩ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΚΕΦΤΕΙ. ΤΟ MAIL ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ echerouvim@yahoo.gr . AN ΜΠΟΡΕΙΣ ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας... Θα ήθελα κι εγώ να είχα την ψηφιακη μορφή αυτού του παραμυθιού... Ακουγεται πολύ σοφό και ενδιαφέρον για την κόρη μου την 5χρονη... Της αρέσουν πολύ τα παραμύθια! Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά.... To email μου ειναι: marmalef@yahoo.gr

Δήμητρα Μητρέντση είπε...

τα πιο όμορφα μηνύματα κρύβονται στα παιδικά παραμύθια!
θα μπορούσα να έχω κι εγώ το παραμύθι; ευχαριστώ
mitdimitra@hotmail.com

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ! ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΑΣ....
ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ....ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ
tsiamaloug@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίες και πρωτότυπες οι ιδέες σου!!! Συγχαρητήρια!!! Θα ήθελα κι εγώ την ηλεκτρονική μορφή.. Ευχαριστώ πολύ!!
marinaxan_89@hotmail.com

Ann Michelidaki είπε...

Πολύ ωραία παρουσίαση! Θα μπορούσες να μου στείλεις και μένα την ηλεκτρονική μορφή; Είμαι φοιτήτρια του Παιδαγωγικού, και ψάχνω βιβλίο για μια εργασία. Ευχαριστώ! annoula730@gmail.com

Unknown είπε...

Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και με ωραία μηνύματα για μικρούς και μεγάλους . Θα σας ήμουν υπόχρεος αν το στέλνατε σε ψηφιακή μορφή για νατο διαβάσω στις κόρες μου . Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
Το email ειναι stafous@yahoo.gr - Σταμάτιος Φουσφούκας

SOFH LIVADITI είπε...

κι εγω παρακαλω θα ηθελα τη ψιφιακη μορφη του. jlivaditis75@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ επίσης! Θα μπορούσες να μου τη στείλεις; (katerinakoe@gmail.com) Ευχαριστώ πολύ!

georgia tsakona είπε...

Πολυ ωραίες ιδεες! Αυριο θα πάω τα παιδια να δουμε την ομωνυμη θεατρική παράσταση! Θα μπορπουσες να μου στειλεις και μενα το παραμυθι σε ηλεκτρονική μορφη; ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

Είναι πραγματικά μια υπέροχη ιστορία γεμάτη μηνύματα για τους μικρούς μαθητές μας. Αν υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή θα μπορούσες να την στείλεις και σε μενα; (petrouann@gmail.com). Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Κατερίνα Κ. είπε...

Υπέροχη ιστορία που με συντρόφεψε στα παιδικά μου χρόνια. Τώρα που θα κάνω τις πρώτες μου δουλειές με τα παιδιά θα μου ήταν χρήσιμο και θα αναβίωνε για μένα και το παιδί μέσα μου! Αν μπορέσεις να μου το στείλεις σε ψηφιακή μορφή (katerinaki2009@gmail.com) θα ήμουν ευγνώμων! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για τις όμορφες ιδέες σας! Θα μπορούσα παρακαλώ να έχω κι εγώ το παραμύθι σε ψηφιακή μορφή; Στο e-mail paradissi_maria@yahoo.gr
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχες Ιδεές!!!

Εαν μπορείτε στειλτε και σε εμένα το παραμύθι! Τα παιδιά μου θα τρελαθούν!
athinazafiropoulou@yahoo.fr

EΥΧΑΡΙΣΤΩ

Λένα Χασιώτη είπε...

καλησπέρα.
η μικρή μου εχειξετρελαθεί με την παπλωματού. μάλιστα γράφει τη δική της <> και θα την παίξει στο σχολείο της με τις συμμαθήτριές της.
θα ήθελα, αν μπορείτε, να μου στείλετε το παραμύθι.
Με εκτίμηση.
elhasioti@yahoo.gr

ΕΙΡΗΝΗ ΑΓΙΑΚΑΤΣΙΚΑ είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΟΥ . ΕΧΩ Α΄ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ.ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΛΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
kliokaramnash@gmail.com

ΕΙΡΗΝΗ ΑΓΙΑΚΑΤΣΙΚΑ είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΟΥ . ΕΧΩ Α΄ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ.ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΛΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
kliokaramnash@gmail.com

Aria είπε...

καταπληκτικες ιδεες!θα ηθελα αν μπορουσες να μου εστελνες το βιβλιο σε ηλεκτρονικη μορφη ariasidiroo@gmail.com Σευχαριστω!

Alexia alexandrou είπε...

εξαιρετικές ιδέες! θα ήθελα σε παρακαλώ αν μπορούσες να μου έστελνες το βιβλιο σε ηλεκτρονική μορφή alexia2412@gmail.com

ΕΛΕΝΗ ΞΗΡΑΔΑΚΗ είπε...

Καλησπέρα στην όμορφη παρεούλα σας! Υπάρχει κάπου σε θεατρική διασκευή για το νηπιαγωγείο; Προσεγγίζοντας την αγάπη και την προσφορά στο κλίμα των ημερών θεωρώ πως είναι το καλύτερο έργο για να αναδείξει αυτές τις αξίες! Το μέιλ μου είναι: elxirad@gmail.com
Ευχαριστώ και σε συγχαίρω για όλη την προσπάθεια!

φανή Στασινού είπε...

παρακαλώ πολύ θα ήθελα και γω την ηλεκτρονική μορφή αυτού του όμορφου παραμυθιού που με έκανε να κλάψω, στη διεύθυνση fanhstas2@gmail.com ευχαριστώ

Γιώτα Δβ είπε...

γεια σας :)
θα μπορουσατε να μου στειλετε το παραμυθι κι εμενα; οριστε το email μου : giwta.dv@gmail.com
ευχαριστω πολυ :)

Georgia είπε...

Γεια σας! Ευχαριστούμε για τις ιδέες. Θα μπορούσατε να στείλετε και σε εμένα το παραμύθι να το αξιοποιήσω διδακτικά; (georgia3m@gmail.com) Ευχαριστώ!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίες ιδέες για την αξιοποίηση του παραμυθιου. Ωραίες ιδεες μπορειτε επίσης να βρειτε και στο edonipiagogeio.blogspot.com.cy
Επειδή θα είναι το θεμα της τελικης μας γιορτης μπορειτε να μου στειλετε και τη ψηφιακη μορφη του παραμυθιου;
Ευχαριστώ! Το email μου είναι: ntorothynic_@hotmail.com

Μαρία Τεκελίδου είπε...

Υπέροχη ιστορία, καθε φορα που τη διαβαζω στα μικρα μου στο νηπιαγωγειο ενθουσιαζονται!Σ' ευχαριστούμε και για τις πολύτιμες ιδέες σου για δραστηριότητες. Αν μπορέσεις να μου το στείλεις σε ψηφιακή μορφή (mariateke@yahoo.gr) θα ήμουν ευγνώμων! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα! Είμαι δασκάλα θεατρικής αγωγής και συνάδελφος μου πρότεινε ανεπιφύλακτα το έργο σας για παρουσίαση από παιδάκια δημοτικού! Εαν σας είναι εύκολο θα ήθελα κι εγώ την ψηφιακή μορφή (katerina_kalofolia@yahoo.gr). Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

Jeanne είπε...

Γεια σας, θα ήθελα και εγώ σας παρακαλώ να μου στείλετε τη ψηφιακή μορφή του παραμυθιού στο yiannasch@gmail.com Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

chrisa tsafa είπε...

ειμαι νηπιαγωγος και θα ηθελα να την ψηφιακη μορφη του παραμυθιου στο chrisa.tsafa@gmail.com ευχαριστώ πολύ πάντα δημιουργικη

Δημοσίευση σχολίου